.

Maszty na promie Munken

28 maja b.r. Montex Shipyard zwodowała częściowo wyposażony kadłub nowoczesnego hybrydowego promu dla Norwegów, w którego tworzeniu firma Pres-Kol miała swój udział. Zbudowała dwa maszty sygnalizacyjne. Konstrukcja masztu wraz z podstawą ważyła około 5 ton.

Ciekawe jest to, iż jednostka ta jest dwustronnym promem zbudowanym na zamówienie przewoźnika FosenNamsos Sjø. Zostanie ona dokończona w norweskiej stoczni, a od 1 stycznia 2019 r. wejdzie na trasę Flakk-Rørvik. Co roku na tej trasie wykonywanych jest ponad 15 000 kursów w obie strony.

Jak informuje FosenNamsos Sjø, nazwa Munken nawiązuje do rejonów geograficznych, wśród których będzie poruszał się statek.

Statek ma 107,70 m długości, 16,8 m szerokości, 5,50 m wysokości bocznej, 4 m zanurzenia oraz 3 850 GT. Na jego pokładzie zmieści się 130 samochodów oraz 399 pasażerów, dla których zaprojektowano przestronne wnętrza. Prom powstaje pod nadzorem towarzystwa klasyfikacyjnego DNV GL. Za projekt MM 101 FE EL odpowiedzialne jest norweskie biuro projektowe Multi Maritime.

MF Munken o napędzie dieslowo-elektrycznym będzie zasilany bateriami Siemensa. Czas ładowania to zaledwie 5 minut. Dzięki specjalnie opracowanej budowie kadłuba, wysokowydajnym systemom ogrzewania i wentylacji oraz automatycznemu cumowaniu prom zużyje ponad 70% mniej energii w porównaniu do podobnych jednostek napędzanych tradycyjnym paliwem. MF Munken będzie także zautomatyzowany. Rola załogi zostanie ograniczona do minimum, a kapitan przejmie kontrolę nad promem tylko podczas cumowania oraz wyjścia z portu. Rolls-Royce Automatic Crossing System będzie natomiast odpowiadał za przyspieszanie, kontrolę trasy oraz prędkość. Gdyby kapitan nie był w stanie sprawować nadzoru nad statkiem, system automatycznej kontroli doprowadzi do jego zatrzymania.

Agnieszka DrosakisMaszty na promie Munken

Related Posts

Większe możliwości produkcyjne Pres-Kol

Od połowy stycznia Pres-Kol rozpoczęła współpracę produkcyjną z firmą, która posiada najnowocześniejszy park maszynowy CNC do obróbki skrawaniem. Zabieg ten pozwolił nam wyjść z szerszą ofertą do potrzeb Klienta na bardziej skomplikowane projekty i formy. Otworzyliśmy się również na bardziej szczegółową inżynierię odtworzeniową. Wykonujemy dokumentację na podstawie dostarczonych elementów. Wykorzystujemy do tego celu nowoczesne techniki

Takielunek do największego żaglowca pasażerskiego Flying Clipper

W 2017 roku pracownia Choren Design & Consulting otrzymała nowe zlecenie na prace projektowe i wykonawcze omasztowania i ożaglowania do największego, pięciomasztowego żaglowca pasażerskiego na świecie o nazwie Flying Clipper. Żaglowiec ma być bardzo podobny do swojego poprzednika, ale bardziej nowoczesny i jeszcze większy. Dzięki wcześniejszej, owocnej współpracy firma Pres-Kol otrzymała zlecenie na produkcję hydraulicznych

Przyciągarki do łodzi rybackich na bulwarze nadmorskim w Oksywiu- najnowsza realizacja

Pres-Kol zakończył prace nad ostatnim projektem, którego w części mechanicznej konstrukcji jest współautorem. Na przystani zbudowanych zostało 6 stanowisk przyciągarek z hamulcem do łodzi rybackich. Każda przyciągarka ma uciąg pięciu ton. Stanowiska te wyposażone są w rolki kierunkowe do prowadzenia lin. Na przystani zamontowano również  kołowrót ręczny do wyciągu łodzi oraz wysięgnik obrotowy do prowadzenia